Friday, February 17, 2012

rupa-rupanya...


aku ada berkawan dengan seorang mamat ni, perangainya teruk la jugak. bukan setakat solat, benda2 lain pun dia ambk ringan. aku...

-dah banyak kali nasihat dia...sampai boring pulak nasihat benda yang sama je
-dah guna macam2 cara utk nasihat mamat ni...cakap face to face, hantar message dll lg. tapi, dia tetap tak berubah
-try apply idea kawan2 pulak. tapi, mcm biasa la...mamat tu macam dulu jugak, makin lagi teruk pulak aku tengok

aku betul2 frust. naik fed up aku dibuatnya. aku rasa macam aku BAIK la sbb dah usaha sedaya upaya nk tegur kwn aku yg sorang ni. aku rasa dia ni dah TERUK sgt n mmg tak dpt nak diselamtkan lagi...

tapi, bila kawan aku yang lagi soranng ni cakap...

"...mamat tu tak berubah sebab nasihat kau tu TAKDE nilai...mungkin sebab KAU ni BANYAK buat MAKSIAT...Allah TAK NAK bagi HIDAYAH kat dia melalui nasihat2 KAU kut.."

terkedu aku. ayatnya ringkas je, tapi maksudny betul2 mendalam...sape yg TERUK sbnrny?


No comments:

Post a Comment